Basic Elements of the Model of Educational Programs Teaching Plans for a Competence Approach

Коroleva Е.V.

Abstract


The paper describes the approaches to formalizing the model of initial data to develop the education programs plans. The initial data is the statement of competences, which are proposed to be put to the united format, where the object of competences, type of action with the object and the depth of the action assimilation are singled out. The object itself can be divided into parts which in turn form the parts of the competence. The set of the obtained formalized and specified competences forms the competence model of the graduate, which can be transformed in the automated mode into the plan of the education program and then into the work programs of disciplines.

Keywords


formalization of competences; automation of education plan development; competence model of the graduate; competence structure; competence format; educational plan; automation of the education plan development

References References

Проектирование целей и результатов основных образовательных программ высшего профессионального образования в компетентностном формате : метод. рекомендации / под ред. Н. Н. Матушкина. - Пермь : Изд-во ПГТУ, 2008. - 114 с.

Королева Е. В. Формализация представления базовых элементов модели учебного плана образовательных программ // Технические университеты: интеграция с европейскими и мировыми системами образования : сб. материалов IV Междунар. конф., 21-23 апреля 2010 г., Ижевск. - Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2010. - С. 263-269.

Там же.

Там же.

Пузанов Ю. В., Брызгалов Ю. Б., Бажин А. Г. Последовательность проектирования учебного плана курсов профессиональной переподготовки специалистов с использованием компетентностной модели // Материалы Второго Всероссийского совещания «Проблемы реализации государственного плана подготовки кадров для предприятий оборонно-промышленного комплекса». - Ижевск, 2010.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2011 Евгения Владимировна Королева

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 1813-7911