Problems of Contemporary Educational Policy

Volovik I.V., Sivtsev N.S.

Abstract


Policy in the field of education defines the strategy of educational activity, its main objectives and tasks, covers the totality of measures that are held by the state in respect of education.

Keywords


educational strategy; value orientations; cultural paradigm of education

References References

Панарин В. И. Философская рефлексия образовательной политики // Внутривузовская система обеспечения качества подготовки специалистов-гуманитариев в модульной образовательной технологии : матер. науч.-метод. конф. - Новосибирск : НГИ, 2006. - С. 181.

Смолин О. Н. Социально-философские аспекты государственной образовательной политики в условиях радикальной трансформации российского общества. - М., 2001. - С. 82-86.

Панарин В. И. Указ. соч. С. 183.

Там же. С. 184.

Князев Н. А. Наука, философия и образование в аспекте диалектизации знания // Философия образования. - 2004. - № 9. - С. 258-264.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2015 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)