Motivational Environment as the Tool of Corporate Culture Activation at the Industrial Enterprise

Kapitonova V.V.

Abstract


Motivational environment as the factor of strengthening the role of corporate culture at the industrial enterprise is considered. The problem in revealing the motives and stimulus of workers as the factor of labor productivity improvement is defined.

Keywords


motivational environment; factor; corporate culture; stimulus; labor productivity

References References

Мотивация труда как фактор повышения эффективности производственно-хозяйственной деятельности предприятия / С. А. Агапцов [и др.]. - М. : Высш. шк., 2002.

Алтушина И. Р. Мотивы и мотивация социального поведения. - М. : МПСИ, 2006. - 144 с.

Мотивация персонала / Ю. Г. Одегов [и др.]. - М. : Альфа-Пресс, 2010.

Волкова В. Н., Денисов А. А. Теория систем. - М. : Высш. шк., 2007. - 511 с.

Современные тенденции мотивирования и стимулирования, или Как добиться справедливости? / Ю. Г. Одегов [и др.] // Нормирование и оплата труда в промышленности. - 2010. - № 1. - С. 23-30.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2012 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)