Innovations: Concept, Types and Methodological Aspects

Kucheryavenko D.М.

Abstract


Formation of the “innovation” concept from the point of various authors’ view is considered in this article. Classification of innovations is presented. The “innovative activity” concept is also established.

Keywords


innovatics; process innovation; organizational innovation; marketing innovation; grocery innovation; innovative activity

References References

Кондратьев Н. Д. Большие циклы конъюнктуры и теория предвидения. – М., 2002.

Шумпетер Й. А. Теория экономического развития. – М., 1998.

Радугин А. А., Радугин К. А. Социология : курс лекций. – М., 1995.

Пригожин А. И. Современная социология организаций. – М., 1995.

Маршак А. Л. Социология инноватики как прикладная наука: к постановке вопроса // Интеллектуальный ресурс как важнейший фактор управления отечественной промышленностью : сб. статей. – М., 1996.

Mohr L. B., Lawrence B. Dеterminants of Innovation in Organizations //American Political Science Review. – 1969. – No. 63. – P. 111–126.

Cyert R. M., Mazch J. G. A Behavioral Theory of the Firm. – NJ, Englewood Cliffs : Prentice-Hall, 1963.

Thompson V. A. Bureaucracy and innovation // Administrative Science Quarterly. – 1965. – No. 10. – P. 1–20.

Руководство Осло : Рекомендации по сбору и анализу данных по инновациям. – М. : ОЭСР-ЦИСН, 2006.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2013 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)