Estimation of Living Standard and Social Inequality of Urban Population Based on Marketing Approach

Sokolova N.G.

Abstract


The calculation of living standard indicators, estimation of income differences, social inequality and the structure of personal consumption of population of Izhevsk for the year 2010 was made. The basic ideas of investigation: a concept of marketing on the territory, a model of social structure of the society, the consumer marketing opinion poll made similarly to statistical selective population survey.

Keywords


living standard of urban population; indicators of living standard of urban population; income differences; social inequality

References References

Бирман И. Уровень жизни: проблемы измерения // Экономическая наука современной России. - 2000. - № 2. - С. 35-52.

Бобков В. Н. Вопросы теории, методологии изучения и оценки качества и уровня жизни населения // Уровень жизни населения регионов России. - 2009. - № 6. - С. 3-15.

Величина прожиточного минимума за II квартал 2010 года (по состоянию на 19 августа 2010 года). - URL: http://www.gks.ru/gis/tables/ UROV-6.htm <http://www.gks.ru/gis/tables/UROV-6.htm> (дата обращения: 04.09.2010).

Качество и уровень жизни населения в новой России (1991-2005 гг.) / В. Н. Бобков [и др.]. - М. : ВЦУЖ, 2007. - 719 с.

Соколова Н. Г. Модель социальной структуры общества в исследовании качества жизни населения территории (на примере г. Ижевска) // Экономика региона. - 2011. - № 1. - С. 25-31.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)