Integrated Approach to Improving the Effectiveness of Marketing Activities on the Basis of Theory and Methodology of Change Management

Berkutova T.A.

Abstract


The article states the expedience of integrated approach to improving the effectiveness of marketing activities of enterprises on the basis of theoretical and methodological aspects of the change management theory, which allows combining the results of diagnostics of business performance and marketing activities and further changes in marketing and business systems at the enterprise as a whole with account of the dynamics of environment and resource potential of the enterprise.

Keywords


marketing activities; effectiveness of marketing in business; change management at the enterprise

References References

Китова О. В. Управление эффективностью маркетинга: методология и проектное моделирование. - М. : Инфра-М, 2012. - 328 с.

Ойнер О. К. Управление результативностью маркетинга. - М. : Юрайт, 2012. - 343 с.

Подмолодина И. М. Характеристика изменений и факторы развития мировой промышленности // ФЭС: Финансы. Экономика. Стратегия. - 2010. - № 9. - С. 55-56.

Кемерон Э., Грин М. Управление изменениями : пер. с англ. - М. : Добрая книга, 2006. - 312 с.

Третьяк О. А. Маркетинг: новые ориентиры модели управления : учебник. - М. : Инфра-М, 2005. - 403 с.

Шкардун В., Ахтямов Т. Оценка готовности предприятия к реализации маркетинговой стратегии // Маркетинг. - 2001. - № 3. - С. 79-87.

Широкова Г. В. Управление изменениями в российских компаниях. - СПб. : Изд-во Высш. шк. менеджмента, 2009. - 480 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2014 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)