Tools of Company Marketing Diagnostics in the Process of Change Management

Berkutova T.A., Revenko N.F.

Abstract


The article presents the tools developed by authors that are used during diagnostics of contradictions in marketing activities of the enterprise within the process of change management: classification of contradictions in marketing activities, the matrix model of local and system contradictions in marketing activities, scorecards of diagnostics of contradictions in marketing activities of enterprises.

Keywords


management of changes in marketing activities of enterprises; local and system contradictions in marketing; diagnostics of marketing activities

References References

Соколов Д. В., Мартынов Л. М., Морозов А. Н. Управление организационными изменениями. - СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 2008. - 170 с.

Липатов С. А. Методы практической социальной психологии : Диагностика. Консультирование. Тренинг : учеб. пособие для вузов / под ред. Ю. М. Жукова. - М. : Аспект Пресс, 2004. - 158 с.

Амблер Т. Маркетинг и финансовый результат : Новые показатели богатства корпорации : пер. с англ. - М. : Финансы и статистика, 2003. - 248 с.

Прайснер А. Сбалансированная система показателей в маркетинге и сбыте. - М. : Изд. дом Гребенникова, 2009. - 308 с.

Руст Р., Эмблер Т., Кумар В. Измерение результативности маркетинга: современные знания и будущие направления // Российский журнал менеджмента. - 2007. - Т. 5. - № 2.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2014 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)