Continuing Education at Higher Educational Establishments: Positive and Negative Aspects

Voytovich I.K.

Abstract


The article discusses positive and negative issues of continuing education programs at Russian universities.

Keywords


continuing education; lifelong learning; professional development; higher educational establishments; foreign languages

References References

Сженов Е. С. Социальные факторы организации системы дополнительного профессионального образования в вузе (на примере Российского университета дружбы народов) : автореф. дис. … канд. социол. наук. - М., 2009. - URL: http://www.dissercat.com/content/sotsialnye-faktory-organizatsii-sistemy-dopolnitelnogo-professionalnogo-obrazovaniya-v-vuze-

Вторина Е. В. Инновационные подходы к развитию системы дополнительного профессионального образования в вузе // Вестник ТГПУ. - 2007. - Вып. 7(70). - С. 56-61. - Серия «Педагогика».

Горский В. А. На пути к дальновидному специалисту // Теория и практика дополнительного образования. - М., 2012. - URL: http://www.gorski.ru/publish.html

Войтович И. К. Высшие учебные заведения в условиях реализации концепции непрерывного образования (на примере США) // Многоязычие в образовательном пространстве : сб. научных статей. - Ч. 2. - М. : Флинта ; Наука, 2009. - С. 5-9.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2014 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)