Track Cabs Safety Estimation by Results of Computer Simulation

Bagichev S.A., Orlov L.N., Tumasov A.V., Gerasin A.V., Ivshin K.S.

Abstract


The results of calculations of track cabs with comparison of safety regulations in case of front obstacle collision are presented. The description of cabs finite element models is given. The type of model loading of cabs and their fixation are shown. The expression of pendulum kinetic energy determination is given. The deformed cabs, and kinetic energy and impact load diagrams are presented as calculation results.

Keywords


finite element model; front obstacle collision; track cabs; loading model

References References

Основы разработки конечно-элементных моделей кузовных конструкций автотранспортных средств. Расчеты на безопасность и прочность : учеб. пособие / Л. Н. Орлов [и др.] ; под ред. Л. Н. Орлова. - Н. Новгород : НГТУ, 2009. - 153 с.

Тумасов А. В., Орлов Л. Н., Багичев С. А. Расчетно-экспериментальная оценка несущей способности кабины грузового автомобиля в условиях опрокидывания // Известия вузов. Машиностроение. - 2008. - № 4. - С. 41-44.

Оценка пассивной безопасности кабин грузовых автомобилей по результатам компьютерного моделирования / Л. Н. Орлов [и др.] // Журнал Автомобильных Инженеров. - 2009. - № 6(59). - С. 26-28.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)