Main Stages of Development of Enterprise Value Management

Kardakova A.A.

Abstract


The article is devoted to study of concept evolution of the enterprise value management. The main concepts influencing upon development of the enterprise value management methods are considered.

Keywords


value management concepts; management of enterprises; value assessment

References References

Модильяни Ф., Миллер М. Сколько стоит фирма? Теорема ММ : пер. с англ. - 2-е изд. - М. : Дело, 2001. - 272 с.

Rappaport A. Creating Shareholder Value: The New Standard for Business Performance. - New York : Free Press, 1986.

Грязнова А. Г., Федотова М. А. Сколько стоит бизнес. - М. : Финансы и статистика, 1999.

G. Bennett Stewart. The Quest for Value. - Collins, 1991. - 800 p.

Madden B. J. The CFROI Valuation Model // The Journal of Investing. - Spring, 1998. - Р. 31-44.

Дамодаран А. Инвестиционная оценка. Инструменты и техника оценки любых активов : пер. с англ. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2004. - 1342 с.

Damodaran A. Value Creation and Enhancement: Back to the Future // Working Paper. - Stern School of Business. - 2000. - 72 p.

Коупленд Т., Коллер Т., Муррин Дж. Стоимость компаний: оценка и управление : пер. с англ. - 3-е изд., перераб. и доп. - М. : Олимп-Бизнес, 2005. - 576 с. : ил.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)