Formation of Strategy of an Industrial Enterprise on the Basis of Social Responsibility of Business

Kolesnikova A.A.

Abstract


The main principles of formation of strategy of an industrial enterprise on the basis of social responsibility of business which is defined through revealing some business groups interested in activity of the given organization are considered. The analysis of methodical approaches to an estimation of social responsibility of business is carried out, and methodical recommendations are presented according to social responsibility of business of the industrial organization.

Keywords


social responsibility of business; complex estimation of social responsibility level; interested groups

References References

Бахметьев В. А. Методика оценки социальных инвестиций как инструмент социального менеджмента промышленных предприятий : дис. … канд. экон. наук. - М., 2009. - 147 с.

Вязовой В. Б. СОБ и развитие человеческих ресурсов промышленного предприятия : дис. … канд. экон. наук, - М., 2005. - 165 с.

Камзабаева М. С. Стратегическое планирование социальной ответственности предприятий : дис. … д-ра экон. наук. - Новосибирск, 2007. - 317 с.

Котляров Д. А. Статистическая оценка социальной ответственности промышленных предприятий : дис. … канд. экон. наук. - М., 2006. - 175 с.

Кравченко Е. Ю. Социальная ответственность организаций потребительских коопераций и методические подходы к ее оценке : дис. … канд. экон. наук. - Белгород, 2006. - 238 с.

Шевчук Я. А. Корпоративная социальная ответственность как фактор повышения трудовой мотивации персонала : дис. … канд. экон. наук. - М. : Научно-исследовательский институт труда и социального страхования, 2009. - 288 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)