Training Quality Management in Continuing Education

Aisina I.F., Insapova T.N., Kolotova O.M., Gerasimova L.A.

Abstract


Quality of education is the correspondence to education needs, goals, objectives, requirements and norms. It is a social category, which defines the status and effectiveness of education in a society, its consistency with the expectations of society in the development and formation of civil and professional competence of an individual. The experience of training quality management of specialists in continuing professional education in the Orenburg State Agrarian University is described.

Keywords


continuous education; education quality; quality of continuing education; teacher quality

References References

Новое качество высшего образования в современной России (содержание, механизмы реализации, долгосрочные и ближайшие перспективы). Концептуально-программный подход / под. ред. А. И. Субетто // Тр. Иссл. центра. - М., 1995.

Панасюк В. П. Научные основы проектирования педагогических систем внутришкольного управления качеством образовательного процесса. - М. : Изд-во Иссл. центра пробл. кач. подг. спец., 1997. - 297 с.

Высшее образование в ххI в. Подходы и практические меры // Всемирная конф. по высш. образ. Юнеско. - Париж, 1998.

Субетто А. И. Канун третьего тысячелетия как Финал Классической, Стихийной истории // Народы содружества независимых государств накануне третьего тысячелетия: реалии и перспективы : тезисы Междунар. науч. конгресса. - СПб., 1996. - Т. 1. - С. 86.

Закон РФ «Об образовании». - М. : Новая школа, 2005. - 98 с.

Томильцев А. В. Управление качеством образования : учеб. пособие. - Екатеринбург : Ин-т упр. и предприним., 2010. - 184 с.

Шишов С. Е., Кальней В. А. Мониторинг и качество образования в школе. - М. : Пед. об-во России, 1999. - 320 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)