Current Trends in Foreign Language Teaching At a Technical University: System Approach

Ponomarenko E.P., Osmina Е.V.

Abstract


The problem of effective foreign language teaching at a non-linguistic (technical) university in the context of new educational standard is considered. New approaches to the problem - structurally-formal and substantial - are described. It is shown that in the conditions of standard requirements in a competence-based model of an ideal graduating student there are new possibilities in solving the traditional problem at a technical institute of higher education.

Keywords


educational standard; educational programs; foreign language teaching; foreign language communicative competence

References References

URL: www.fgou-vunmc.ru/vocational/fgosvpo/progs/ humanit/inostr_yaz.pdf.

Шубин Э. П. Языковая коммуникация и обучение иностранным языкам. - М. : Просвещение, 1972. - 351 с.

Крупченко А. К. К вопросу о профессиональной лингводидактике // Современные теории и методики обучения иностранным языкам / под общ. ред. Л. М. Фелоровой, Т. И. Рязанцевой. - М. : Экзамен, 2004. - С. 243-45.

Вербицкий А. А., Тенищева В. Ф. Иноязычные компетенции как компонент общей профессиональной компетенции инженера: проблемы формирования. - URL: http://logosbook.ru/VOS/12_2007/27-31.pdf.

Моделирование процессов иноязычной подготовки в вузе c позиции управления качеством / А. И. Чучалин [и др.]. - URL: http://aeer.cctpu.edu.ru/winn/magazine/m3/ art_19.pdf.

Кузнецов А. Н., Попов В. В. Проектирование технологии подготовки переводчиков в сфере профессиональной коммуникации в техническом вузе // Филологические науки в МГИМО : сб. науч. тр. - 2009. - № 35(50) - С. 128-136.

Рахимова Т. А. Организационно-педагогические условия подготовки переводчиков в сфере профессиональной коммуникации в техническом вузе : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. - Томск : Том. гос. пед. ун-т, 2006. - 22 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)