Business Game as One of Active Methods of Studying Foreign Languages Within Communicative-Competence Approach

Volmenskikh E.V.

Abstract


The aim of this article is the analysis of business game within the use of communicative-competence approach in studying foreign languages at non-linguistic universities.

Keywords


business game; communicative competence; business communications

References References

Примерная программа для преподавателей по дисциплине «Иностранный язык» для неязыковых вузови факультетов блока гуманитарно-соционально-экономических дисциплин (федеральный компонент ГОС ВПО) / под рук.и общ. ред. С. Г. Тер-Минасовой. – М., 2011.

Архипова Е. И., Пирожкова Л. Н. Опыт внедрения современных технологий обучения иностранному языкув Ижевском государственном техническом университете // Международное сотрудничество : Интеграция образовательных пространств : материалы II Междунар. научн.-практ. конф. – Ижевск, 2011. – С. 16–19.

Березина М. Д. К вопросуо реализации коммуникативного подходав обучении иностранному языку студентов технических специальностей // Материалы междунар. научн.-практ. конф. ГОУ ВПО «УдГУ». – Ижевск, 2009. – С. 83–88.

Вербицкий А. А. Активное обучениев высшей школе: контекстный подход. – М. : Высш. шк., 1991. – 207 с.

Руководство по коммуникативному подходу // TEMPUS PROJECT JEP-26093-2005. – Екатеринбург, 2009.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2013 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)