Development of Situation Tasks in Discipline “Mathematical Methods in Educational Research”

Iskanderova А.B.

Abstract


The paper proposes characteristics of situation tasks on the discipline "Mathematical methods in educational research", developed on the basis of competence and thesaurus concepts. The structure of bachelor students competences OK-19 and ПК-12 is grounded, which allows specifying learning objectives and optimizing the student learning process.

Keywords


competence; levels of competence; situation tasks; situation tasks characteristics

References References

Новиков А. М. Статистические методыв педагогических исследованиях. – М. : МЗ-Пресс, 2004. – 67 с.

Байденко В. И. Компетентностный подходк проектированию государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования (методологическиеи методические вопросы). – М. : Иссл. центр проблем качества подготовки специалистов, 2005. – 114 с.

Субетто А. И. Универсальные компетенции: проблемы интенсификациии квалиметрии (в контексте новой парадигмы универсализма ХХI века). – СПб. ; М. ; Кострома : Иссл. центр проблем качества подготовки специалистов ; КГУ им. Н. А. Некрасова ; Смольный университет РАО, 2007. – 150 с.

ФГОС ВПО по направлению подготовки 051000.62 «Профессиональное обучение (по отраслям)». – URL: agpu.net›umu/UMO/standarti/fgos_vpo/prof_ob_62.pdf (дата обращения: 14.01.2013).

Искандерова А. Б., Шихова О. Ф. Таксономическая модель естественно-научных компетенций студентов бакалавриата // Вестник ИжГТУ. – 2010. – № 1(45). – С. 178–180.

Черепанов В. С., Любимова О. В. Введениев экспериментальную педагогику. – Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2006. – 88 с.

Искандерова А. Б. Математические методыв педагогических исследованиях: методические рекомендациии дидактические материалы : учеб.-метод. пособие. – Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2013. – 104 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2013 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)