Modular Approach and Its Application to Forming of Retail Trade Service

Gruzdeva T.V., Kalinkina G.E.

Abstract


Essence, principles of forming and advantage of modular products are considered. Modular approach is applicable to the service activity of retail enterprise. As a design basis it is offered to use the information of marketing researches.

Keywords


module; modularity; trading service; modular product designing

References References

Как провести социологические исследования / под ред. М. К. Горшкова, Ф. Э. Шереги. - М. : Политиздат, 1990. - 288 с.

Мейер Б. Объектно-ориентированное конструирование программных систем. - М. Издательско-торговый дом «Русская Редакция», 2005. - 1232 с.

Организация модульного обучения, основанного на компетенциях : пособие для преподавателей / А. А. Муравьева [и др.]. - М. : Альфа-М, 2005. - 96 с.

Принципы модульного обучения : метод. разработка для преподавателей / сост. О. Г. Проворова. - Красноярск, 2006. - 32 с. - URL: http://window.edu.ru/ window_catalog /files/r38998/krasu360.pdf (дата обращения 28.09.2010).

Санчес Р. Максимизация прибыльности путем модульности // Маркетинг. - 2005. - № 5-6(84-85).

Теоретические основы теплотехники. Теплотехнический эксперимент : справочник. - Кн. 2. Теплоэнергетика и теплотехника / под общ. ред. А. В. Клименко и В. М. Зорина. - М. : Изд-во МЭИ, 2001. - 564 с.

ModularSYS. - URL: http://www.tectolog.com/design/ service/42-special-research/71-modular-system (дата обращения 13.08.2010).


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)