Marketing Role in Transactions Costs Formation of Economic Agents

Berkutova T.A.

Abstract


The role of marketing at transactions costs formation is considered (costs of information search, negotiating, measurement, specification and property rights protection, opportunist behavior).

Keywords


transactions costs; marketing sources of costs economy; marketing functions

References References

Капелюшников Р. И. Экономическая теория прав собственности (методология, основные понятия, круг проблем) / отв. ред. д-р экон. наук, проф. В. Н. Кузнецов. - М. : Изд-во ИМЭМО РАН, 1991. - 128 с.

Котляревская И. В. Маркетинг: удовлетворение и развитие потребностей. - Екатеринбург : Изд-во Уральс. гос. ун-та, 1997. - 152 с.

Чертыковцев В. К. Основные концепции философии маркетинга. - Самара : Изд-во Самарск. гос. экон. академии, 2005. - 168 с.

Иган Дж. Маркетинг взаимоотношений : Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений ; пер. с англ. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. - 375 с.

Забин Д., Бребах Г. Прицельный маркетинг. Новые правила привлечения и удержания клиентов ; пер. с англ. - М. : Эксмо, 2006. - 304 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)