Validity Border of Didactic Tests

Karavaeva I.A.

Abstract


The validity of teaching tests design by way of the content validity is discussed. The author points out the paradoxical existence of validity and attempts to solve this methodological problem by modifying the principle of building a construct of the test didactic content.

Keywords


validity of didactic tests; conceptual and curricular validity; structural and holistic construct of content area

References References

Аванесов В. С. Теория и методика педагогических измерений // Управление школой. - № 40. - Октябрь, 1999.

Караваева И. А. Валидность педагогических тестов : монография. - Ижевск : Изд. дом «Удмуртский ун-т», 2004. - 150 с.

Нурминский И. И., Гладышева Н. К. Статистические закономерности формирования знаний и умений учащихся. - М. : Педагогика, 1991. - 224 с.

Бушмакина О. Н. Онтология постсовременного мышления. «Метафора постмодерна» : монография. - Ижевск : Изд-во Удм. ун-та, 1998. - 272 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)