New Didactic and Quality of University Education

Laptinskiy V.V.

Abstract


The article is a reflection on the necessity of a methodological approach to the organization of university education - a departure from the standard system and the transition to a system of high-quality professional identity formation.

Keywords


higher education; levels of education quality assurance paradigm shift training; personal development of specialist

References References

Drucker Peter F. The Age of Social Transformation // The Atlantic Monthly. - November 2004. - P. 53.

Россия в цифрах - 2011. - URL: http://www.gks.ru/bgd/ regl/b11_11/Main.htm

Качество высшего образования / под ред. М. П. Карпенко. - М., 2012. - С. 3.

Кузьменко Н. В. Сравнительный анализ стандартизации высшего образования в России и Германии на рубеже XX-XI вв. : автореф. дис. … канд. пед. наук. - Ставрополь : Северо-Кавказский гос. тех. ун-т, 2009. - URL: http://abiturient.ncstu.ru/Science/post-grad/avtoref/kuzmenko_nv/ abstract_view

Управление современным образованием / А. Н. Тихонов [и др.]. - М. : Вита, 2008.

Дружинин В. Н. Психология общих способностей. - СПб., 2007.

Карпенко М. П., Чмыхова Е. В., Шляхта Н. Ф. Роль наследственности и образовательной среды в формировании специалиста // Вестник РУДН. - 2006. - № 2(4). - С. 77-79. - Серия «Психология и педагогика».

Bloom B. S. All our children learning: a primer for parents, teacher, and other educators. - N. Y. : McGraw-Hill, 1981.

Айзенк Г. Интеллект: новый взгляд // Вопросы психологии. - 1995. - № 1. - C. 111-31.

Шляхта Н. Ф., Тихомирова И. В. Темп операций классификации как метод экспресс-диагностики интеллекта // Труды СГУ. - 2006. - Вып. 95. - С. 64-2.

Кулагин Б. В. Основы профессиональной психодиагностики. - М., 2004. - 215 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2014 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)