The Object-and-Component Content of ESP Lesson within the Context of ESP Teaching at Non-Linguistic Universities

Buldakova R.P.

Abstract


The aim of the article is to determine the role of object-and-component content of ESP lesson at non-linguistic universities. The article reviews structural organization of student’s books within the context of current National Curriculum Standard for Higher Vocational Education and teaching methodology.

Keywords


communicative competence; structure of a foreign language lesson; ESP teaching

References References

Архипова Е. И., Крылов Э. Г. Формирование культуры иноязычной коммуникации студентов в профессиональной и научной сферах деятельности: опыт проведения конференций // Вестник ИжГТУ. - 2011. - № 3. - С. 142-144.

Гусева Т. В. Об отборе содержания профессионально ориентированного обучения иностранному языку в неязыковом вузе // Вестник университета Российской академии образования. - 2009. - № 1. - С. 159-161.

Булдакова Р. П., Гордеева Е. В., Коваленко Г. А. К вопросу использования видеоматериалов в процессе языковой подготовки в техническом вузе// Вестник ИжГТУ. - 2013. - № 2(58). - С. 165-167.

Минакова Л. Ю., Обдалова О. А. Компетентностный подход в реализации профессионально ориентированных проектов при обучении иностранному языку // Вестник Томского гос. ун-та. - 2012. - № 365. - URL: http://cyberleninka.ru/article/n/kompetentnostnyy-podhod-v-realizatsii-professionalno-orientirovannyh-proektov-pri-obuchenii-inostrannomu-yazyku (дата обращения: 06.04.2014).

Архипова Е. И., Булдакова Р. П. Economics and management. - Ижевск : ИжГТУ, 2014. - 76 с. (Рег. № 17/13 ФГОС).

Минакова Л. Ю. Использование проектной методики в преподавании иностранных языков в неязыковом вузе // Фундаментальные исследования. - 2008. - № 9. - С. 89-90.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2014 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)