Application of Theoretical Knowledge in the Practice of Learning a Second Foreign Language (English, German), Taking into Account the Principle of Comparative Communication

Ryazantseva G.S.

Abstract


The article considers the problem of the practical application of the knowledge gained in the study of the first foreign language and theoretical disciplines in the process of a second foreign language acquisition (learning English, German and Gothic languages).

Keywords


contrastive-comparative approach, principle of theory and practice relation, historical phonetics, second Germanic consonant shift

References References

Горина В. А. Контрастивные лингвистические исследования в интересах методики преподавания второго иностранного языка // Вестник МГЛУ. - 2013. - Вып. 19(679). - С. 69-78.

Лапидус Б. А. Обучение второму иностранному языку как специальности : учеб. пособие. - М. : Высш. шк., 1980. - 173 с.

Горина В. А. Указ. соч.

Ястребова Л. Н. Принципы обучения второму иностранному языку как специальности в языковом вузе // Вестник Томского гос. пед. ун-та. - 2014. - Вып. 8(149). - С. 75-79.

Бим И. Л. Концепция обучения второму иностранному языку (немецкому на базе английского) : учеб. пособие. - Обнинск : Титул, 2001. - 48 с.

Braune W. Gotische Grammatik. - Halle : Max Niemeyer Verlag, 1952. - 192 s.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2016 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)