Mathematical modeling of the dynamics of parallel hybrid car transmission

Imangulov A.R., Filkin N.M.

Abstract


At the present time one of the main methods of solving the environmental issues caused by modern automotive industry is the development of vehicles with hybrid energy-power plants. The mathematical model of operation of parallel hybrid car with mechanical transmission with elastic-damping links is examined in the article.

Keywords


hybrid car; transmission; elastic-damping link; mathematical model

References References

Стефанович Ю. Г., Лунев И. С. Исследование процессов динамики нагружения трансмиссии автомобиля // Труды Третьего совещания по основным проблемам теории машин и механизмов. Динамика машин : сб. ст. / Гос. ком. Совета Министров СССР по автоматизации и машиностроению. Ин-т машиноведения ; [ред. коллегия: акад. И. И. Артоболевский (пред.) и др.]. – М. : Машгиз, 1963. – С. 248–249.

Вахламов В. К. Конструкция, расчет и эксплуатационные свойства автомобилей : учеб. пособие для студентов высш. учеб. заведений. – М. : Академия, 2007. – 560 с.

Имангулов А. Р., Филькин Н. М. Математическое моделирование динамики легкового автомобиля с упруго-демпфирующими механическими звеньями // Современная техника и технологии: проблемы, состояние и перспективы : материалы I Всерос. науч.-техн. конф. / Рубц. индустр. ин-т (фил.) ФГБОУ ВПО «Алт. гос. техн. ун-т им. И. И. Ползунова». – Рубцовск, 2011. – С. 410.

Автомобили: Конструкция, конструирование и расчет. Трансмиссия : учеб. пособие / А. И. Гришкевич, В. А. Вавуло, А. В. Карпов и др. ; под. ред. А. И. Гришкевича. – Минск : Вышэйш. шк., 1985. – 240 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2013 Айдар Равилевич Имангулов, Николай Михайлович Филькин

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 1813-7911