Effective Education Activity of First Year Students Curator

Cherentsova L.A.

Abstract


Education activity of curator of the first year students in solving adaptation problems is a major component of university education system. This activity can be implemented at different professional levels. The proposed leveling of efficient education activity of the first year students curator can be used as self-analyzing technique in curator practice and at improvement of curator institution, its scientific and methodic, social and psychological support.

Keywords


university education; adaptation of first year student; educational activity; first year students curator; efficacy of educational activity of first year students curator

References References

Ясвин В. А. Экспертиза школьной образовательной среды. - М. : Сентябрь, 2000. - 122 с.

Якунин В. А. Педагогическая психология : учеб. пособие. - 2-е изд. - СПб. : Изд-во Михайлова В. А., 2000. - 349 с.

Мельникова Н. Н. Стратегии поведения в процессе социально-психологической адаптации : автореф. дис. … канд. психол. наук. - СПб., 1999. - 22 с.

Фень Г. В. Адаптационный период в жизни первокурсников // Формирование гуманитарной среды и внеучебная работа в вузе, техникуме, школе : Материалы Х Всерос. науч.-практ. конф. (19-22 мая 2008 г.) - Т. 3. - Пермь : Изд-во ПГТУ, 2008. - 202 с.

Кузьмина Н. В. Профессионализм деятельности преподавателя и мастера производственного обучения профтехучилища. - М. : Высш. шк., 1989. - 167 с.

Факторович А. А. Субъектно-педагогический менеджмент качества образовательного процесса в вузе // Педагогика. - 2008. - № 10. - С. 57-58.

Кузьмина (Головко-Гаршина) Н. В. Предмет акмеологии. - 2-е изд., испр. и доп. - СПб. : Политехника, 2002. - 189с.

Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. - М. : Высш. шк., 1990. - 119 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2012 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)