TOEFL as a Linguistic Didactic Instrument in Foreign Language Instruction at Non-Language Higher Education Institutions

Gorbunov A.G.

Abstract


The article covers some linguistic didactic aspects in terms of developing communicative competence in second language and usage of TOEFL as a linguistic didactic component of educational technology to promote effective formation of student's communicative competence at non-language higher education institutions.

Keywords


secondary language person; competence-based approach; descriptor; communicative competence in second language

References References

Гальскова Н. Д. Еще раз о лингводидактике // Иностранные языки в школе. - 2008. - № 8.

Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность. - М., 1987.

Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. - М., 2004.

Халеева И. И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи (подготовка переводчиков). - М., 1989.

Шарп П. / Sharpe P. J. TOEFL IBT Internet-Based Test: 2007-2008, +2 CD-Rom. - Барронс. - Изд. 6-е. - 2008.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2012 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)