Application of Minimax with Alpha and Beta Truncation Algorithm for Playing Stage of “Duplicate Bridge” Game

Zykin S.I., Korobeynikov A.V., Lugachev P.P., Yusupov D.А.

Abstract


In article the solution of a problem playing stage "Duplicate bridge" game is considered. The version of the solution of a task with full information (playing with two "dummy") is considered. For the task solution the classical minimax algorithm is used. For reduction of the game states the tree size alpha-beta truncation is used. The software is developed for playing performance with two "dummy".

Keywords


duplicate bridge; playing stage; minimax algorithm; alpha-beta truncation; game states tree

References References

Люгер Д. Ф. Искусственный интеллект : Стратегиии методы решения сложных проблем. – М. : Вильямс, 2003. – 864 с.

Риз Т. Бридж для начинающих : Искусство побеждать. – М. : Центрполиграф, 2010 г. – 160 с.

Обзор состояния программ спортивного бриджа / А. В. Коробейников, С. И. Зыкин, Р. Х. Судуров, И. С. Ефремова // Информационные системыв промышленностии образовании : сб. трудов молодых ученых. – Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2012. – С. 69–77.

Корнилов Е. Н. Программирование шахмати других логических игр. – СПб. : БХВ-Петербург, 2005. – 272 с.

Использование продукцийи алгоритма минимакс для этапа розыгрышав игре «спортивный бридж» / Д. А. Юсупов, А. В. Коробейников, С. И. Зыкин, С. Ф. Егоров // Вестник КИГИТ. – 2012. – № 7. – С. 40–45.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2013 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)