Application of Minimax with Alpha and Beta Truncation Algorithm for Playing Stage of “Duplicate Bridge” Game
Keywords:
duplicate bridge, playing stage, minimax algorithm, alpha-beta truncation, game states treeAbstract
In article the solution of a problem playing stage "Duplicate bridge" game is considered. The version of the solution of a task with full information (playing with two "dummy") is considered. For the task solution the classical minimax algorithm is used. For reduction of the game states the tree size alpha-beta truncation is used. The software is developed for playing performance with two "dummy".References
Люгер Д. Ф. Искусственный интеллект : Стратегиии методы решения сложных проблем. – М. : Вильямс, 2003. – 864 с.
Риз Т. Бридж для начинающих : Искусство побеждать. – М. : Центрполиграф, 2010 г. – 160 с.
Обзор состояния программ спортивного бриджа / А. В. Коробейников, С. И. Зыкин, Р. Х. Судуров, И. С. Ефремова // Информационные системыв промышленностии образовании : сб. трудов молодых ученых. – Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2012. – С. 69–77.
Корнилов Е. Н. Программирование шахмати других логических игр. – СПб. : БХВ-Петербург, 2005. – 272 с.
Использование продукцийи алгоритма минимакс для этапа розыгрышав игре «спортивный бридж» / Д. А. Юсупов, А. В. Коробейников, С. И. Зыкин, С. Ф. Егоров // Вестник КИГИТ. – 2012. – № 7. – С. 40–45.