Engineering Procedure of Design Parameters Selection for Self-Locking Differential Group of Passenger Cars

Umnyashkin V.A., Ponomarev V.M.

Abstract


Self-locking differential groups and their impact on towing performance of a vehicle are considered.

Keywords


self-locking differential groups

References References

Буторин В. А., Каверина Э. В., Чепикова Т. П. Дифференциальные передачи силового привода транспортных машин : учеб. пособие / под общ. ред. В. А. Умняшкина. - Ижевск : НИЦ «Регулярная и хаотическая динамика», 2008. - 102 с.

Умняшкин В. А., Каверина Э. В. Выбор параметров межколесного самоблокирующегося дифференциала повышенного трения // Современное состояние и инновации транспортного комплекса : материалы междунар. науч.-технич. конф. - Пермь : Изд-во ПГТУ, 2008. - С. 141-145.

Умняшкин В. А., Каверина Э. В. Влияние межколесных самоблокирующихся дифференциалов на устойчивость и управляемость легковых автомобилей // Вестник ИжГТУ. - 2008. - № 4. - С. 29-33.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)