Engineering Procedure of Design Parameters Selection for Self-Locking Differential Group of Passenger Cars

Authors

  • V. A. Umnyashkin Izhevsk State Technical University
  • V. M. Ponomarev Izhevsk State Technical University

Keywords:

self-locking differential groups

Abstract

Self-locking differential groups and their impact on towing performance of a vehicle are considered.

Author Biographies

V. A. Umnyashkin, Izhevsk State Technical University

; Izhevsk State Technical University

V. M. Ponomarev, Izhevsk State Technical University

; Izhevsk State Technical University

References

Буторин В. А., Каверина Э. В., Чепикова Т. П. Дифференциальные передачи силового привода транспортных машин : учеб. пособие / под общ. ред. В. А. Умняшкина. - Ижевск : НИЦ «Регулярная и хаотическая динамика», 2008. - 102 с.

Умняшкин В. А., Каверина Э. В. Выбор параметров межколесного самоблокирующегося дифференциала повышенного трения // Современное состояние и инновации транспортного комплекса : материалы междунар. науч.-технич. конф. - Пермь : Изд-во ПГТУ, 2008. - С. 141-145.

Умняшкин В. А., Каверина Э. В. Влияние межколесных самоблокирующихся дифференциалов на устойчивость и управляемость легковых автомобилей // Вестник ИжГТУ. - 2008. - № 4. - С. 29-33.

Published

15.03.2011

How to Cite

Umnyashkin В. А., & Ponomarev В. М. (2011). Engineering Procedure of Design Parameters Selection for Self-Locking Differential Group of Passenger Cars. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (1), 44–47. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2842

Issue

Section

Articles