Student Academic Competition as a Means of the Contextual Approach to Teaching of Competitive Specialists Ready for Creative Professional Work

Ustinova N.P., Devjaterikov S.A.

Abstract


By the example of the All-Russia student academic competition in Theory of Machines and Mechanisms, held in ISTU, it is shown that such competitions can be considered as a means of the contextual approach to teaching of the competitive specialists ready for creative professional work

Keywords


academic competition; contextual approach to teaching; contextual training; creative thinking

References References

Устинова Н. П., Кузнецов Н. П. Олимпиада - действенный механизм развития творческого (инженерного) мышления // Вестник ИжГТУ. - 2009. - № 1. - С. 158-160.

Попов А. И. Олимпиадное движение как форма контекстного подхода к обучению студентов // Методические вопросы преподавания теоретической механики : науч.-метод. конф. - Оренбург : Изд-во ОГУ, 1997. - 59 с.

Пучков Н. П., Попов А. И. Олимпиадное движение как форма организации обучения в вузе : учеб.-метод. пособие. - Тамбов : Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2009. - 180 с.

Девятериков С. А. Отчет об организации и проведении III тура Всероссийской студенческой олимпиады «Теория механизмов и машин» (18-22 апреля 2010 г.). - Ижевск : ИжГТУ, 2010. - 68 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2011 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)