Student Academic Competition as a Means of the Contextual Approach to Teaching of Competitive Specialists Ready for Creative Professional Work

Authors

  • N. P. Ustinova Izhevsk State Technical University
  • S. A. Devjaterikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

academic competition, contextual approach to teaching, contextual training, creative thinking

Abstract

By the example of the All-Russia student academic competition in Theory of Machines and Mechanisms, held in ISTU, it is shown that such competitions can be considered as a means of the contextual approach to teaching of the competitive specialists ready for creative professional work

Author Biographies

N. P. Ustinova, Izhevsk State Technical University

Izhevsk State Technical University

S. A. Devjaterikov, Izhevsk State Technical University

; Izhevsk State Technical University

References

Устинова Н. П., Кузнецов Н. П. Олимпиада - действенный механизм развития творческого (инженерного) мышления // Вестник ИжГТУ. - 2009. - № 1. - С. 158-160.

Попов А. И. Олимпиадное движение как форма контекстного подхода к обучению студентов // Методические вопросы преподавания теоретической механики : науч.-метод. конф. - Оренбург : Изд-во ОГУ, 1997. - 59 с.

Пучков Н. П., Попов А. И. Олимпиадное движение как форма организации обучения в вузе : учеб.-метод. пособие. - Тамбов : Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2009. - 180 с.

Девятериков С. А. Отчет об организации и проведении III тура Всероссийской студенческой олимпиады «Теория механизмов и машин» (18-22 апреля 2010 г.). - Ижевск : ИжГТУ, 2010. - 68 с.

Published

15.03.2011

How to Cite

Ustinova Н. П., & Devjaterikov С. А. (2011). Student Academic Competition as a Means of the Contextual Approach to Teaching of Competitive Specialists Ready for Creative Professional Work. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (1), 148–151. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2875

Issue

Section

Articles