Commercialization of Innovations: Similarities and Differences of “Implementation” Concept

Kalinkina G.E., Perevedentsev D.A.

Abstract


The article deals with the concept of innovations commercialization considering its similarities to and differences from the concept of «implementation». The purpose of the article is to define business elements and processes which are related to commercialization and differ from implementation.

Keywords


commercialization of innovations; product form of innovations; commercial agreements and deals; profitability of innovation; content and structure of commercialization process

References References

Анисимов Ю. П., Щербаков В. В. Особенности бизнес-процессов при создании и коммерциализации инноваций // ИнВестРегион. - 2010. - № 1. - С. 5.

Катешова М., Квашнин А. Как продвигать проекты коммерциализации технологий // Серия методических материалов «Практическое руководство для центров коммерциализации технологий». - 2006. - URL: http://www. sci-innov.ru/comtech/materials/?page=3 (дата обращения: 25.01.2012).

Ляшин А. Стратегии коммерциализации инноваций - мост между инноватором и бизнесом // Экономика и жизнь. - 2011. - № 36(9402). - URL: http://www. eg-online.ru/ (дата обращения: 27.01.2012).


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2014 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)