Commercialization of Innovations: Similarities and Differences of “Implementation” Concept

Authors

  • G. E. Kalinkina Kalashnikov Izhevsk State Technical University
  • D. A. Perevedentsev Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

commercialization of innovations, product form of innovations, commercial agreements and deals, profitability of innovation, content and structure of commercialization process

Abstract

The article deals with the concept of innovations commercialization considering its similarities to and differences from the concept of «implementation». The purpose of the article is to define business elements and processes which are related to commercialization and differ from implementation.

Author Biographies

G. E. Kalinkina, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Doctor of Economics, Professor

D. A. Perevedentsev, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Post-graduate

References

Анисимов Ю. П., Щербаков В. В. Особенности бизнес-процессов при создании и коммерциализации инноваций // ИнВестРегион. - 2010. - № 1. - С. 5.

Катешова М., Квашнин А. Как продвигать проекты коммерциализации технологий // Серия методических материалов «Практическое руководство для центров коммерциализации технологий». - 2006. - URL: http://www. sci-innov.ru/comtech/materials/?page=3 (дата обращения: 25.01.2012).

Ляшин А. Стратегии коммерциализации инноваций - мост между инноватором и бизнесом // Экономика и жизнь. - 2011. - № 36(9402). - URL: http://www. eg-online.ru/ (дата обращения: 27.01.2012).

Published

15.09.2014

How to Cite

Kalinkina Г. Е., & Perevedentsev Д. А. (2014). Commercialization of Innovations: Similarities and Differences of “Implementation” Concept. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 90–93. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2974

Issue

Section

Articles