Commercialization of Innovations: Similarities and Differences of “Implementation” Concept
Keywords:
commercialization of innovations, product form of innovations, commercial agreements and deals, profitability of innovation, content and structure of commercialization processAbstract
The article deals with the concept of innovations commercialization considering its similarities to and differences from the concept of «implementation». The purpose of the article is to define business elements and processes which are related to commercialization and differ from implementation.References
Анисимов Ю. П., Щербаков В. В. Особенности бизнес-процессов при создании и коммерциализации инноваций // ИнВестРегион. - 2010. - № 1. - С. 5.
Катешова М., Квашнин А. Как продвигать проекты коммерциализации технологий // Серия методических материалов «Практическое руководство для центров коммерциализации технологий». - 2006. - URL: http://www. sci-innov.ru/comtech/materials/?page=3 (дата обращения: 25.01.2012).
Ляшин А. Стратегии коммерциализации инноваций - мост между инноватором и бизнесом // Экономика и жизнь. - 2011. - № 36(9402). - URL: http://www. eg-online.ru/ (дата обращения: 27.01.2012).
Downloads
Published
15.09.2014
How to Cite
Kalinkina Г. Е., & Perevedentsev Д. А. (2014). Commercialization of Innovations: Similarities and Differences of “Implementation” Concept. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 90–93. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2974
Issue
Section
Articles