Algorithm of User Authentication in eLearning System

Emelianov V.N., Emelianova M.M., Pushin R.V.

Abstract


The article proposes an algorithm to authenticate users that pass a test checking knowledge of distance learning systems. The algorithm uses a random survey of the student, who previously answered these questions. The authors conducted experiments to evaluate the frequency of user error when re-answering questions of the pre-filled form. The article presents the results of these experiments and provides recommendations on the creation and formulation of questions.

Keywords


algorithm; e-learning; authentication; testing; survey

References References

Емельянов В. Н., Павлова М. М. Методика оценки выполнения заданий в электронных системах обучения // Вестник ИжГТУ имени М. Т. Калашникова. - 2015. - № 3(67). - С. 138-140.

Emelianov V., Emelianova M. Method of performance evaluation of tasks in elearning // Сборник статей I Междунар. форума IEET-2015, проводимого в рамках XI Междунар. науч.-техн. конф. «Приборостроение в XXI веке. Интеграция науки, образования и производства». - Ижевск : Изд-во ИжГТУ имени М. Т. Калашникова, 2016. - С. 64-68.

Wansen Wang, Huifang Niu. Face detection based on improved AdaBoost algorithm in E-Learning // 2012 IEEE 2nd International Conference on Cloud Computing and Intelligence Systems (CCIS), 2012.

Stankov S. Intelligent Tutoring Systems in E-Learning Environments: Design, Implementation and Evaluation. - IGI Global, 2010. - 446 p.

Технология усиленной аутентификации пользователей информационных процессов / И.А. Ходашинский, М. В. Савчук, И. В. Горбунов, Р. В. Мещеряков // Доклады Томского гос. ун-та систем управления и радиоэлектроники. - Томск : ТГУСУиР, 2011. - № 3. - С. 236-248.




DOI: http://dx.doi.org/10.22213/2413-1172-2016-3-94-97

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2016 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)