Algorithm of User Authentication in eLearning System

Authors

  • V. N. Emelianov
  • M. M. Emelianova
  • R. V. Pushin

DOI:

https://doi.org/10.22213/2413-1172-2016-3-94-97

Keywords:

algorithm, e-learning, authentication, testing, survey

Abstract

The article proposes an algorithm to authenticate users that pass a test checking knowledge of distance learning systems. The algorithm uses a random survey of the student, who previously answered these questions. The authors conducted experiments to evaluate the frequency of user error when re-answering questions of the pre-filled form. The article presents the results of these experiments and provides recommendations on the creation and formulation of questions.

References

Емельянов В. Н., Павлова М. М. Методика оценки выполнения заданий в электронных системах обучения // Вестник ИжГТУ имени М. Т. Калашникова. - 2015. - № 3(67). - С. 138-140.

Emelianov V., Emelianova M. Method of performance evaluation of tasks in elearning // Сборник статей I Междунар. форума IEET-2015, проводимого в рамках XI Междунар. науч.-техн. конф. «Приборостроение в XXI веке. Интеграция науки, образования и производства». - Ижевск : Изд-во ИжГТУ имени М. Т. Калашникова, 2016. - С. 64-68.

Wansen Wang, Huifang Niu. Face detection based on improved AdaBoost algorithm in E-Learning // 2012 IEEE 2nd International Conference on Cloud Computing and Intelligence Systems (CCIS), 2012.

Stankov S. Intelligent Tutoring Systems in E-Learning Environments: Design, Implementation and Evaluation. - IGI Global, 2010. - 446 p.

Технология усиленной аутентификации пользователей информационных процессов / И.А. Ходашинский, М. В. Савчук, И. В. Горбунов, Р. В. Мещеряков // Доклады Томского гос. ун-та систем управления и радиоэлектроники. - Томск : ТГУСУиР, 2011. - № 3. - С. 236-248.

Published

10.10.2016

How to Cite

Emelianov В. Н., Emelianova М. М., & Pushin Р. В. (2016). Algorithm of User Authentication in eLearning System. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 19(3), 94–97. https://doi.org/10.22213/2413-1172-2016-3-94-97

Issue

Section

Educational sciences (only archive)