Modelling of HEV Car

Authors

  • N. G. Penina Izhevsk State Technical University
  • Y. V. Turygin Izhevsk State Technical University
  • N. M. Filkin Izhevsk State Technical University
  • V. Racek Alexander Dubcek University of Trencin, Slovakia (Trencianska univerzita Alexandra Dubceka v Trencine)

Keywords:

hybrid electric vehicle (HEV), parallel electric vehicle (PEV), hybrids

Abstract

The paper presents a review of hybrid electric vehicles (HEV), its main advantages. The parallel type of HEV and its advantages and disadvantages are considered in more detail. A schematic of parallel HEV and describing of main parts is presented. A structural control schematic is shown and main parts and its purpose are described. A HEV model in MATLAB is shown. Main model blocks, its purpose and parameters are considered.

Author Biographies

N. G. Penina, Izhevsk State Technical University

магистрант; Ижевский государственный технический университет; Izhevsk State Technical University

Y. V. Turygin, Izhevsk State Technical University

доктор технических наук, профессор, начальник управления магистратуры, аспирантуры и докторантуры; профессор кафедры «Мехатронные системы»; Ижевский государственный университет; Izhevsk State Technical University

N. M. Filkin, Izhevsk State Technical University

доктор технических наук, профессор; Ижевский государственный технический университет; Izhevsk State Technical University

V. Racek, Alexander Dubcek University of Trencin, Slovakia (Trencianska univerzita Alexandra Dubceka v Trencine)

доктор технических наук, профессор; Университет Александра Дубчека, Тренчин, Словакия; Alexander Dubcek University of Trencin, Slovakia (Trencianska univerzita Alexandra Dubceka v Trencine)

References

Умняшкин В. А., Филькин Н. М., Музафаров Р. С. Создание экспериментальной комбинированной энергосиловой установки для легкового автомобиля // Актуальные проблемы автомобильного, железнодорожного, трубопроводного транспорта в Уральском регионе : материалы междунар. науч.-техн. конф. (1-3 дек. 2005 г.) / [редкол.: Я. И. Вайсман и др.]. - Пермь : ПГТУ, 2005. - С. 227-233.

Александров М. П. Подъемно-транспортные машины : учеб. для машиностроит. специальностей вузов. - 6-е изд., перераб. - М. : Высш. шк., 1985. - 520 с.

Брускин Д. Э., Зорохович А. Е., Хвостов В. С. Электрические машины : в 2 ч. : учеб. для студентов вузов, обучающихся по электротехн. специальностям. - 2-е изд., перераб. и доп. - М. : Высш. шк., 1987.

Умняшкин В. А., Филькин Н. М., Музафаров Р. С. Основы теории исследования эксплуатационных свойств автомобиля. - Ижевск : Регуляр. и хаот. динамика, 2006. - 240 с.

Racek, V. Dynamika elektromobilov. - Trencin : Trencianska univerzita Alexandra Dubceka v Trencine, Fakulta mechatroniky. 2009. - 26 s. - ISBN 978-80-8075-442-6.

Umnyashkin, V. A., Filkin, N. M. Control System by Electromechanical Gear of a Hybrid Automobile // Mechatronics and quality of production : University Review. - Trencin, TnUAD - IGTU. - 2007. - Vol. 1, nr 2. - Pp. 9-17. - ISSN 1337-6047.

Jambor, J. SSQM in Service Activities of Automotive Industry // Mechatronika 2008 : Proceedings of 11th International Conference on Mechatronics. Slovakia, Trencianske Teplice, June 4-6, 2008. - Pp. 87-90.

Published

15.03.2011

How to Cite

Penina Н. Г., Turygin Ю. В., Filkin Н. М., & Racek В. (2011). Modelling of HEV Car. Intellekt. Sist. Proizv., 6(1), 136–145. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/ISM/article/view/1782

Issue

Section

Articles