Individual Learning Paths for Bachelor Students’ Self-Study of Engineering Drawing and Design in the Framework of Competency-Based Approach

Authors

  • O. V. Zhuykova Kalashnikov ISTU
  • I. I. Ponikarov Kazan National Research Technological University
  • O. F. Shikhova Kalashnikov ISTU
  • Y. A. Shikhov Kalashnikov ISTU

Keywords:

individualized education, individual learning path, self-study of Engineering Drawing and Design at a technical university, competency in Engineering Drawing and Design, method of expert group appraisal

Abstract

The paper presents possible individual learning paths for students’ self-study of Engineering Drawing and Design at a technical university: the professionally-oriented path, the information presentation path and the research path. It also describes possibilities of expert group appraisal method for detecting the components of Engineering Drawing and Design competency and its formation levels in each path: phenomenological level, analytic-synthetic level, creativity and activity-based level.

Author Biographies

O. V. Zhuykova, Kalashnikov ISTU

I. I. Ponikarov, Kazan National Research Technological University

DSc in Engineering

O. F. Shikhova, Kalashnikov ISTU

Doctor of Education

Y. A. Shikhov, Kalashnikov ISTU

Doctor of Education, Professor

References

Гурье Л. И. Проектирование педагогических систем. - КГТУ : Казань. 2004. - 212 с.

Жуйкова О. В., Шихова О. Ф. Технология организации самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов бакалавриата в техническом вузе // Казанская наука. - 2014. - С. 194-197.

Кондратьев В. В. Методология инновационного развития науки и высшего профессионального образования // Казань : РИЦ «Школа». - 2009. - 236 с.

Жуйкова О. В. Модель организации самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов бакалавриата // Вестник ИжГТУ. - 2013. - № 2(58). - С. 170-173.

Жуйкова О. В. Организация самостоятельной работы студентов вуза при изучении дисциплины «Начертательная геометрия. Инженерная графика» // Вестник Удмуртского университета. - 2012. - Вып. 4. - С. 69-72.

Жуйкова О. В. Организация самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов бакалавриата // Интеграция образования. - 2013. - № 2(71) - С. 48-54.

Жуйкова О. В., Шихова О. Ф. Индивидуальные образовательные траектории самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов в техническом вузе // Образование и наука. - 2013. - № 9(108). - С. 56-71.

Жуйкова О. В., Шихова О. Ф. Технология организации самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов бакалавриата в техническом вузе.

Загвязинский В. И. Современная образовательная ситуация и перспективы развития Российского образования // Вестник Томского государственного университета - 2011. - № 9 - С. 14-20.

Черепанов В. С. Экспертные методы в педагогике : учеб. пособие. - Пермь : ПГПИ, 1988. - 84 с.

Там же.

Шихова О. Ф., Шихов Ю. А. Квалиметрический подход к диагностике компетенций выпускников высшей школы // Образование и наука. - 2013. - № 4. - С. 40-58.

Published

15.06.2015

How to Cite

Zhuykova О. В., Ponikarov И. И., Shikhova О. Ф., & Shikhov Ю. А. (2015). Individual Learning Paths for Bachelor Students’ Self-Study of Engineering Drawing and Design in the Framework of Competency-Based Approach. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(2), 152–154. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2056

Issue

Section

Articles