Method for Determining the Consumer Profile
Keywords:
consumer profile, funnel for consumer profiles, external environment of the consumer, consumer life cycle, classification of consumers, basic set of valuesAbstract
The article discusses the author's method for determining the profile of the consumer. The appropriate conceptual apparatus is presented. The sequence of actions on determining the profile of the consumer is given.References
Ямилов Р. М. Управление эффективностью деятельности организации в речном рыболовстве : дис.. канд. экон. наук. - Ижевск, 2012. - С. 63.
Беркутова Т. А. Анализ факторов, влияющих на формирование службы маркетинга на предприятиях // Вестник ИжГТУ. - 2007. - № 4. - С. 37.
Там же. С. 40.
Гантер Б., Фернхам А. Типы потребителей: введение в психографику / пер. с англ. под ред. И. В. Андреевой. - СПб. : Питер, 2001. - 304 с. : ил.
Жданова Т. С. Ленивый маркетинг. Принципы пассивных продаж. - Дашков и К°, 2009. - 148 с.
Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент. Экспресс-курс : пер. с англ. / под ред. С. Г. Божук. - 2-е изд. - СПб. : Питер, 2006. - С. 79.
Котлер Ф. Теория и практика менеджмента. Маркетинг. Менеджмент. Анализ, планирование, внедрение, контроль. - СПб. : Питер, 1999. - С. 23.
Бєлявцев М. І. Маркетинговий менеджмент : навч. посібник / пiд заг. ред. М. І. Бєлявцева та В. Н. Воробйова. - Кiев : Центр навчальной лiтератури, 2006. - 407 с.
Beck G. The Overton Window. - Kevin Balfe, Emily Bestler and Jack Henderson, 2010.
Lehman J. A Brief Explanation of the Overton Window. - Mackinac Center for Public Policy, 2012.
Савельев С. В. Изменчивость и гениальность. - М. : Веди, 2012. - 128 с.