Model of Organizing the Undergraduates’ Independent Engineering Graphics Development
Keywords:
independent engineering graphics development, engineering graphics competence, individual educational pathsAbstract
The article shows the model of organizing the undergraduates’ independent engineering graphics development, taking into account the higher education social procurement and the peculiarities of engineering graphics development at a technical university. The main approaches to organizing the independent development are characterized: competence-based, person-oriented, thesaurus and qualimetrical approaches, which allow specifying the competence-based objectives of the independent engineering graphics development, estimating the progress of the objective fulfillment and taking into account personal traits and preferences of students by educative process individualization.References
Жуйкова О. В. Инженерно-графическая подготовка студентов в условиях компетентностного подхода // Новые педагогические технологии : материалы Х Междунар. науч.-практ. конф. – М. : Спутник +, 2013. – С. 69–75.
Бушмакина Н. С. О структуре инженерно-графической компетенции студента в техническом вузе // Вестник ИжГТУ. – 2012. – № 3(55). – С. 170–171.
Черепанов В. С. Экспертные методы в педагогике : учеб. пособие. – Пермь : ПГПИ, 1988. – 84 с.
Шихова О. Ф. Модель проектирования многоуровневых оценочных средств для диагностики компетенций студентов в техническом вузе // Образование и наука. – 2012. – № 2. – С. 23–31.
Шихова О. Ф., Шестакова Н. В., Шаляпина М. С. Квалиметрический подход к проектированию компетентностной модели бакалавра технологического образования // Образование и наука. – 2009. – № 1(58). – С. 45–51.
Шестакова Н. В., Шихова О. Ф. К вопросу о диагностике уровня сформированности профессиональных компетенций бакалавра технологического образования // Образование и наука. – 2010. – № 9(77). – С. 41–48.
Жуйкова О. В. Организация самостоятельной работы студентов вуза при изучении дисциплины «Начертательная геометрия. Инженерная графика» // Вестник Удм. ун-та. – 2012. – Вып. 4. – С. 69–72.