Development of Performance Indicators of Sales Network of Company Marketing Department

Authors

  • R. M. Yamilov Sarapul Polytechnic Institute (branch of) Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

performance indicator, management decision, feedback principle, principles of efficiency, profitability deals, product profitability, rate of movement of commodity nomenclature, coefficient of turnover of contractors, turnover rate of sales structures

Abstract

The article discusses the author's method of developing the performance indicators of the sales network of the company marketing department, the appropriate conceptual apparatus is given. Performance indicators of the sales structure are given.

Author Biography

R. M. Yamilov, Sarapul Polytechnic Institute (branch of) Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Economics, Associate Professor

References

Беркутова Т. А. Содержание экономической эффективности функционирования структурных подразделений предприятия // Вестник ИжГТУ. - 2008. - № 3. - С. 43-46.

Ревенко Н. Ф., Беркутова Т. А. Система показателей оценки эффективности маркетинговой деятельности хозяйствующих субъектов // Вестник ИжГТУ. - 2011. - № 1. - С. 82-86.

Судник В. Оценка эффективности маркетинговой деятельности предприятия // Справочник экономиста. - 2004. - № 8. - С. 86-89.

Панов М. М. Оценка деятельности и система управления компанией на основе KPI. - М. : Инфра-М, 2013. - 255 с.

Клочков А. К. KPI и мотивация персонала. Полный сборник практических инструментов. - Эксмо, 2010. - 160 с.

David Parmenter. Key Performance Indicators: Developing, Implementing and Using Winning KPI's. - New Jersey, USA : John Wiley & Sons, inc., 2007. - 233 p.

Goodhart C. Problems of Monetary Management: The U.K. Experience / Anthony S. Courakis (ed.) // Inflation, Depression, and Economic Policy in the West. - Rowman & Littlefield, 1981. - Pp. 111-146.

Campbell Donald T. Assessing the Impact of Planned Social Change. - The Public Affairs Center, Dartmouth College, Hanover, New Hampshire, USA, December, 1976.

Lucas R. Econometric Policy Evaluation: A Critique // K. Brunner, A. Meltzer. The Phillips Curve and Labor Markets. Carnegie-Rochester Conference Series on Public Policy, 1. - New York : American Elsevier, 1976. - Pp. 19-46.

Винер Н. Кибернетика и общество : пер. с англ. - М. : ИЛ, 1958. - 203 с.

Петрушенко Л. А. Принцип обратной связи. Некоторые философские и методологические проблемы управления. - М. : Мысль, 1967. - 275 c.

Ямилов Р. М. Методика расчета рентабельности в организациях рыболовства // Бухучет в сельском хозяйстве. - 2011. - № 12. - С. 46-51.

Published

15.12.2014

How to Cite

Yamilov Р. М. (2014). Development of Performance Indicators of Sales Network of Company Marketing Department. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 83–85. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2324

Issue

Section

Articles