Development of Performance Indicators of Sales Network of Company Marketing Department
Keywords:
performance indicator, management decision, feedback principle, principles of efficiency, profitability deals, product profitability, rate of movement of commodity nomenclature, coefficient of turnover of contractors, turnover rate of sales structuresAbstract
The article discusses the author's method of developing the performance indicators of the sales network of the company marketing department, the appropriate conceptual apparatus is given. Performance indicators of the sales structure are given.References
Беркутова Т. А. Содержание экономической эффективности функционирования структурных подразделений предприятия // Вестник ИжГТУ. - 2008. - № 3. - С. 43-46.
Ревенко Н. Ф., Беркутова Т. А. Система показателей оценки эффективности маркетинговой деятельности хозяйствующих субъектов // Вестник ИжГТУ. - 2011. - № 1. - С. 82-86.
Судник В. Оценка эффективности маркетинговой деятельности предприятия // Справочник экономиста. - 2004. - № 8. - С. 86-89.
Панов М. М. Оценка деятельности и система управления компанией на основе KPI. - М. : Инфра-М, 2013. - 255 с.
Клочков А. К. KPI и мотивация персонала. Полный сборник практических инструментов. - Эксмо, 2010. - 160 с.
David Parmenter. Key Performance Indicators: Developing, Implementing and Using Winning KPI's. - New Jersey, USA : John Wiley & Sons, inc., 2007. - 233 p.
Goodhart C. Problems of Monetary Management: The U.K. Experience / Anthony S. Courakis (ed.) // Inflation, Depression, and Economic Policy in the West. - Rowman & Littlefield, 1981. - Pp. 111-146.
Campbell Donald T. Assessing the Impact of Planned Social Change. - The Public Affairs Center, Dartmouth College, Hanover, New Hampshire, USA, December, 1976.
Lucas R. Econometric Policy Evaluation: A Critique // K. Brunner, A. Meltzer. The Phillips Curve and Labor Markets. Carnegie-Rochester Conference Series on Public Policy, 1. - New York : American Elsevier, 1976. - Pp. 19-46.
Винер Н. Кибернетика и общество : пер. с англ. - М. : ИЛ, 1958. - 203 с.
Петрушенко Л. А. Принцип обратной связи. Некоторые философские и методологические проблемы управления. - М. : Мысль, 1967. - 275 c.
Ямилов Р. М. Методика расчета рентабельности в организациях рыболовства // Бухучет в сельском хозяйстве. - 2011. - № 12. - С. 46-51.