Philosophy of Modern Education: Basic Approaches and Status Defining

Authors

  • I. V. Volovik Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

development of educational systems, conceptual philosophical knowledge, deductive and inductive logic, integrity, interdisciplinary scientific knowledge

Abstract

Addressing the most common problems of the philosophy of education involves, on the one hand, the scope of reproduction and high quality human resource transformation, on the other hand, the sphere of satisfying constantly changing educational needs of the individual.

Author Biography

I. V. Volovik, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Philosophy, Associate Professor

References

Розанов В. В. Сумерки просвещения. - М. : Педагогика, 1990. - С. 601.

Семенов И. Н. Основные научные труды Н. Г. Алексеева // Рефлексивный подход к психологическому обеспечению образования : сб. памяти Н. Г. Алексеева. - М. ; Ярославль, 2004. - С. 29.

Щедровицкий П. Г. Очерки по философии образования. - М., 1993. - 120 с.

Трансляция философского знания: наука, образование, культура / под ред. В. С. Диева, Н. С. Розова. - Новосибирск, 2003. - 208 с.

Гершунский Б. С. Философия образования для ХХI века : В поисках практико-ориентированных образовательных концепций. - М. : ИнтерДиалект+, 1997. - С. 75.

Вульфсон Б. Л. Методы сравнительно-педагогических исследований // Педагогика. - № 2. - 2002. - С. 70-80.

Гегель Г. В. Ф. Философия духа // Соч. - Т. III. Энциклопедия философских наук. - М. : Изд-во Акад. наук СССР, 1956. - Ч. III. - С. 30-31.

Published

15.12.2014

How to Cite

Volovik И. В. (2014). Philosophy of Modern Education: Basic Approaches and Status Defining. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 193–196. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2355

Issue

Section

Articles