Maintenance and Classification of the Regional Consumer Markets

Authors

  • V. S. Antonyuk South Ural State University, Chelyabinsk
  • N. V. Paseshnik South Ural Institute of Management and Business, Chelyabinsk

Keywords:

regional consumer market, classification, infrastructure of the consumer market, saturation and market capacity

Abstract

The article is devoted to research of theoretical bases of formation of the regional consumer market, definition of essence and structure of the consumer market at regional level.

Author Biographies

V. S. Antonyuk, South Ural State University, Chelyabinsk

; South Ural State University, Chelyabinsk

N. V. Paseshnik, South Ural Institute of Management and Business, Chelyabinsk

South Ural Institute of Management and Business, Chelyabinsk

References

Шнипер Р. И., Новоселов А. С. Региональные проблемы рынковедения. Экономический аспект. - Новосибирск, 1993. - 443 с.

Шабунина И. М., Ломовцева О. А., Трубин М. Ю. Теория и практика региональной экономики. - Волгоград : Изд-во Волгогр. гос. ун-та, 1996. - 184 с.

Бутов В. И., Игнатов В. Г., Кетова Н. П. Основы региональной экономики. - М.: Изд. центр «МарТ», 2001. - 448 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс. - М. : Изд. дом «Вильямс», 2003. - 356 с.

Воронов А. Н. Макроэкономический анализ конъюнктуры потребительского рынка России: состояние, прогноз // Маркетинг в России и за рубежом. - 1999. - № 2. - С. 32-35.

Кочубей С. Ф. Регулирование потребительского рынка региона: цели, методы, эффективность : автореф. - Краснодар, 2008. - 24 с.

Published

15.09.2011

How to Cite

Antonyuk В. С., & Paseshnik Н. П. (2011). Maintenance and Classification of the Regional Consumer Markets. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 47–50. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2430

Issue

Section

Articles