Joined-up Writing Recognition with Fuzzy Logic Application

Authors

  • N. S. Isupov Kalashnikov Izhevsk State Technical University
  • A. V. Kuchuganov Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

handwriting, fuzzy logic

Abstract

A brief survey of main recognition methods is represented in this paper. A new approach of joined-up writing recognition based on fuzzy graph presentation of vectorized text is proposed.

Author Biographies

N. S. Isupov, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

аспирант; Ижевский государственный технический университет имени М. Т. Калашникова; Kalashnikov Izhevsk State Technical University

A. V. Kuchuganov, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

кандидат технических наук, доцент кафедры «Автоматизированные системы обработки информации и управления»; Ижевский государственный технический университет имени М. Т. Калашникова; Kalashnikov Izhevsk State Technical University

References

Гонсалес Р., Вудс Р. Цифровая обработка изображений. - М. : Техносфера, 2006. - 1072 с.

Горский Н., Анисимов В., Горская Л. Распознавание рукописного текста. - СПб. : Политехника, 1997.

Горелик А. Л., Скрипкин В. А. Методы распознавания. - М. : Высш. шк., 1989.

Фу К. Структурные методы в распознавании образов. - М. : Мир, 1977.

Казаков Я. В. Повышение качества киноизображения средствами вычислительной техники. - Ч. 2. Методы признакового описания статичного изображения. - URL : http://www.sciteclibrary.ru/rus/catalog/pages/5026.html

Заде Л. А. Роль мягких вычислений и нечеткой логики в понимании, конструировании и развитии информационных/интеллектуальных систем // Новости Искусственного Интеллекта. - 2001. - № 2-3. - С. 7-11.

Kuchuganov A. V. Recursions in Image Analysis Problems // Pattern Recognition and Image Analysis. - 2009. - Vol. 19. - No. 3. - P. 501-507.

Published

15.09.2012

How to Cite

Isupov Н. С., & Kuchuganov А. В. (2012). Joined-up Writing Recognition with Fuzzy Logic Application. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 125–128. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2574

Issue

Section

Articles