Problem of Studying Convergence of International Educational Systems

Authors

  • E. V. Troynikova Udmurt State University, Izhevsk

Keywords:

international interaction in education, convergence of educational systems, professional education

Abstract

Due to globalization of scientific-educational environment the necessity arises to search for resources of innovative development of higher professional education. This fact determines the urgency of developing new approaches to analyze problems of interactions between international educational systems. Analyzing this problem the author uses general convergence theory resulting in principal statements of convergence of international educational systems.

Author Biography

E. V. Troynikova, Udmurt State University, Izhevsk

кандидат педагогических наук, доцент кафедры «Немецкая филология» Института иностранных языков и литературы; Удмуртский государственный университет, Ижевск; Udmurt State University, Izhevsk

References

Национальная доктрина образования Российской Федерации до 2025 года. - URL: http://www.humanities. edu.ru/db/msg/46741 (дата обращения: 01.06.2012)

Лиферов А. П. Интеграционные тенденции в мировом образовании // Педагогика. - 2009. - № 6. - С. 3-11.

Байденко В. И. Болонский процесс: популярные лекции. - М. : Исслед. центр пробл. кач. подгот. спец., 2004. - 207 с.

Карпинская Р. С., Лисеев А. П., Огурцов А. П. Философия природы: коэволюционная стратегия. - М. : Интерпракс, 1995. - 352 с.

Stern W. Psychologie der frühen Kindheit. - Heidelberg : Quelle&Meyer, 1967.

Published

15.09.2012

How to Cite

Troynikova Е. В. (2012). Problem of Studying Convergence of International Educational Systems. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 164–167. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2586

Issue

Section

Articles