Track Cabs Safety Estimation by Results of Computer Simulation
Keywords:
finite element model, front obstacle collision, track cabs, loading modelAbstract
The results of calculations of track cabs with comparison of safety regulations in case of front obstacle collision are presented. The description of cabs finite element models is given. The type of model loading of cabs and their fixation are shown. The expression of pendulum kinetic energy determination is given. The deformed cabs, and kinetic energy and impact load diagrams are presented as calculation results.References
Основы разработки конечно-элементных моделей кузовных конструкций автотранспортных средств. Расчеты на безопасность и прочность : учеб. пособие / Л. Н. Орлов [и др.] ; под ред. Л. Н. Орлова. - Н. Новгород : НГТУ, 2009. - 153 с.
Тумасов А. В., Орлов Л. Н., Багичев С. А. Расчетно-экспериментальная оценка несущей способности кабины грузового автомобиля в условиях опрокидывания // Известия вузов. Машиностроение. - 2008. - № 4. - С. 41-44.
Оценка пассивной безопасности кабин грузовых автомобилей по результатам компьютерного моделирования / Л. Н. Орлов [и др.] // Журнал Автомобильных Инженеров. - 2009. - № 6(59). - С. 26-28.
Downloads
Published
15.12.2011
How to Cite
Bagichev С. А., Orlov Л. Н., Tumasov А. В., Gerasin А. В., & Ivshin К. С. (2011). Track Cabs Safety Estimation by Results of Computer Simulation. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 25–27. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2597
Issue
Section
Articles