Theoretical Basis of Selection of the Truck Cab Safety Loading Structure
Keywords:
track cab designing, cab loading scheme, safety regulations, antisymmetric loadingAbstract
The paper presents methods of safety track cab designing consisting of five stages with the description of each stage. For the first stage the sequence of the cab loading scheme selection is given. The program of breaking loads calculation that allows selection of the cab loading scheme or estimation of existing scheme concerning safety regulations norms. The flow chart of the program and algorithm of calculation are given. As an example, the dependence of the breaking load upon the cab geometrical parameters in case of antisymmetric loading of the cab front part is presented.References
Орлов Л. Н. Оценка пассивной безопасности, прочности кузовных конструкций автомобилей и автобусов : монография. - Нижний Новгород : НГТУ, 2005. - 130 с.
Орлов Л. Н. Пассивная безопасность и прочность кузовов, кабин автотранспортных средств. Методы расчета и оценки : учеб. пособ.. - Нижний Новгород : НГТУ, 2005. - 230 с.
Тумасов А. В., Орлов Л. Н., Багичев С. А. Расчетно-экспериментальная оценка несущей способности кабины грузового автомобиля в условиях опрокидывания // Известия вузов. Машиностроение. - 2008. - № 4. - С. 41-44.
Оценка пассивной безопасности кабин грузовых автомобилей по результатам компьютерного моделирования / Л. Н. Орлов [и др.] // Журнал Автомобильных Инженеров. - 2009. - № 6(59). - С. 26-28.
Calculative estimation of passive safety of the truck's cab / A. Tumasov [& oth] // FISITA 2010. World Automotive Congress : book of abstracts. - Budapest, Hungary, 2010. - P. 306