Formation of Favorable Enterprise Environment in a town on the Basis of Multiattributive Model of Municipal Service Activities

Authors

  • V. A. Semenova Sarapul Politechnical Institute, branch Izhevsk State Technical University
  • N. G. Sokolova Izhevsk State Technical University

Keywords:

enterprise environment, marketing concept of goods, multilevel integrated model, multiattributive model

Abstract

Reasons and factors influencing negatively on an enterprise environment, are considered. For its further favorable development it is offered to use the marketing concept of goods on the basis of multilevel integrated and multiattributive models. The multiattributive model of information support provided by municipality is formed. The score estimation of the service depending on a business kind is carried out.

Author Biographies

V. A. Semenova, Sarapul Politechnical Institute, branch Izhevsk State Technical University

соискатель, ст. преподаватель; Сарапульский политехнический институт (филиал) Ижевского государственного технического университета; Sarapul Politechnical Institute, branch Izhevsk State Technical University

N. G. Sokolova, Izhevsk State Technical University

кандидат экономических наук, доцент кафедры «Экономика, технология и управление коммерческой деятельностью»; Ижевский государственный технический университет; Izhevsk State Technical University

References

Содействие предпринимательству и создание условий для развития бизнеса на территории муниципального образования : учеб. пособие / под общ. ред. И. А. Кокина. - М. : АНХ, 2009. - 624 с.

Калинкина Г. Е. Маркетинговая концепция организации взаимодействия субъектов муниципального потребительского рынка города : автореф. дис. … д-ра экон. наук (08.00.05). - Ижевский государственный технический университет, 2009. - 42 с.

Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок / под ред. В. Б. Колчанова. - СПб. : Питер, 2004. - 800 с.

Как провести социологические исследования / под ред. М. К. Горшкова, Ф. Э. Шереги. - М. : Политиздат, 1990. - 288 с.

Анурин В. Ф., Муромкина И. И., Евтушенко Е. В. Маркетинговые исследования потребительского рынка. - СПб. : Питер, 2004. - 270 с

Published

15.12.2011

How to Cite

Semenova В. А., & Sokolova Н. Г. (2011). Formation of Favorable Enterprise Environment in a town on the Basis of Multiattributive Model of Municipal Service Activities. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 77–81. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2613

Issue

Section

Articles