Training Quality Management in Continuing Education

Authors

  • I. F. Aisina Orenburg State Agrarian University
  • T. N. Insapova Orenburg State Agrarian University
  • O. M. Kolotova Orenburg State Agrarian University
  • L. A. Gerasimova Orenburg State Agrarian University

Keywords:

continuous education, education quality, quality of continuing education, teacher quality

Abstract

Quality of education is the correspondence to education needs, goals, objectives, requirements and norms. It is a social category, which defines the status and effectiveness of education in a society, its consistency with the expectations of society in the development and formation of civil and professional competence of an individual. The experience of training quality management of specialists in continuing professional education in the Orenburg State Agrarian University is described.

Author Biographies

I. F. Aisina, Orenburg State Agrarian University

соискатель; Оренбургский государственный аграрный университет; Orenburg State Agrarian University

T. N. Insapova, Orenburg State Agrarian University

соискатель; Оренбургский государственный аграрный университет; Orenburg State Agrarian University

O. M. Kolotova, Orenburg State Agrarian University

кандидат педагогических наук, доцент, зав. кафедрой «Педагогика профессионального образования» ИНПО; Оренбургский государственный аграрный университет; Orenburg State Agrarian University

L. A. Gerasimova, Orenburg State Agrarian University

кандидат педагогических наук, доцент кафедры «Управление персоналом»; Оренбургский государственный аграрный университет; Orenburg State Agrarian University

References

Новое качество высшего образования в современной России (содержание, механизмы реализации, долгосрочные и ближайшие перспективы). Концептуально-программный подход / под. ред. А. И. Субетто // Тр. Иссл. центра. - М., 1995.

Панасюк В. П. Научные основы проектирования педагогических систем внутришкольного управления качеством образовательного процесса. - М. : Изд-во Иссл. центра пробл. кач. подг. спец., 1997. - 297 с.

Высшее образование в ххI в. Подходы и практические меры // Всемирная конф. по высш. образ. Юнеско. - Париж, 1998.

Субетто А. И. Канун третьего тысячелетия как Финал Классической, Стихийной истории // Народы содружества независимых государств накануне третьего тысячелетия: реалии и перспективы : тезисы Междунар. науч. конгресса. - СПб., 1996. - Т. 1. - С. 86.

Закон РФ «Об образовании». - М. : Новая школа, 2005. - 98 с.

Томильцев А. В. Управление качеством образования : учеб. пособие. - Екатеринбург : Ин-т упр. и предприним., 2010. - 184 с.

Шишов С. Е., Кальней В. А. Мониторинг и качество образования в школе. - М. : Пед. об-во России, 1999. - 320 с.

Published

15.12.2011

How to Cite

Aisina И. Ф., Insapova Т. Н., Kolotova О. М., & Gerasimova Л. А. (2011). Training Quality Management in Continuing Education. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 181–184. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2644

Issue

Section

Articles