Pedagogical Schools of Thought of the Ural: Present-Day Stage of Development

Authors

  • N. V. Krivoshchekova Orsk Humanitarian and Technological Institute, Branch of Orenburg State University

Keywords:

pedagogical schools of thought, regional pedagogical science, research activity

Abstract

The potential, the basic directions and results of research activity of pedagogical schools of thought of the Ural promoting successful adaptation of an education system of the region to changing conditions of polycultural space are defined.

Author Biography

N. V. Krivoshchekova, Orsk Humanitarian and Technological Institute, Branch of Orenburg State University

кандидат педагогических наук, доцент, доцент кафедры «Социальная педагогика, педагогика и психология начального образования»; Орский гуманитарно-технологический институт (филиал) Оренбургского государственного университета; Orsk Humanitarian and Technological Institute, Branch of Orenburg State University

References

Научные и научно-педагогические кадры инновационной России : Федеральная целевая программа на 2009-2013 гг. - М., 2009.

Научно-образовательные школы Урала. - Екатеринбург, 2010. - 272 с.

Асадуллин Р. М., Бенин В. Л. Антропологические основания педагогического образования. - М. ; Уфа : БГПУ, 2000. - 96 с.

Проблемы культуры образования: теория и практика (на основе деятельности гимназии г. Гая) : монография / науч. ред. Л. Б. Соколова. - Оренбург : [Б. и.], 1998. - 149 с.

Педагогика : учеб. пособие для вузов / под ред. В. Г. Рындак. - М. : Высш. шк., 2006. - 495 с.

Ксенофонтова А. Н. Построение программ развития речевой деятельности школьников. - Оренбург : ОГУ, 2001. - 42 с.

Published

15.12.2011

How to Cite

Krivoshchekova Н. В. (2011). Pedagogical Schools of Thought of the Ural: Present-Day Stage of Development. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 197–200. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2649

Issue

Section

Articles