Translator’s Writing Competence: Structural-Content Aspect

Authors

  • O. V. Kovzanovich Udmurt State University, Izhevsk

Keywords:

competence approach, translation competence, translator’s writing sub-competences

Abstract

The paper deals with a problem of translators’ writing competence forming and developing. The constituents of translator’s writing competence are distinguished and identified.

Author Biography

O. V. Kovzanovich, Udmurt State University, Izhevsk

References

Байденко В. И., Оскарсон Б. Базовые навыки (ключевые компетенции) как интегрирующий фактор образовательного процесса // Профессиональное образование и формирование личности специалиста. – М., 2002. – С. 22–46.

Алексеева И. С. Введение в переводоведение : учеб. пособие для вузов. – СПб. : Филолог. фак. СПбГУ, 2004. – 346 с.

Published

15.12.2012

How to Cite

Kovzanovich О. В. (2012). Translator’s Writing Competence: Structural-Content Aspect. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 184–185. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2704

Issue

Section

Articles