Scientific Approaches to Increasing the Marketing Effectiveness of Companies

Authors

  • N. F. Revenko Kalashnikov Izhevsk State Technical University
  • T. A. Berkutova Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

marketing activity, marketing effectiveness, cost of business, business processes, performance evaluation of the efficiency and effectiveness of marketing activities

Abstract

The article presents a review of the scientific and business literature related to methods and approaches to improving the effectiveness of marketing activities. A brief description of each approach is given, and the analysis is performed for their advantages and drawbacks when applied in practice.

Author Biographies

N. F. Revenko, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

DSc in Economics, Professor

T. A. Berkutova, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Economics, Associate Professor

References

Китова О. В. Управление эффективностью маркетинга: методология и проектное моделирование. – М. : ИНФРА-М, 2012. – 328 с.

Ойнер О. К. Управление результативностью маркетинга. – М. : Юрайт, 2012. – 343 с.

Голубкова Е. Н. О некоторых основополагающих понятиях маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. – 2005. – № 3.

Шкардун В. Д. Стратегическое планирование деятельности предприятия на основе методологии маркетинга : автореф. дис. … д-ра экон. наук. – М., 2009. – 45 с.

Багиев Г. Л., Тарасевич В. М., Анн Х. Маркетинг : учебник для вузов / под общ. ред. Г. Л. Багиева. – 2-е изд., перераб. и доп. – М. : Экономика, 2001. – 718 с.

Каплан Р., Нортон Д. Сбалансированная система показателей : От стратегии к действию : пер. с англ. – М. : Олимп-Бизнес, 2006. – 304 с.

Published

15.12.2013

How to Cite

Revenko Н. Ф., & Berkutova Т. А. (2013). Scientific Approaches to Increasing the Marketing Effectiveness of Companies. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 81–86. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2732

Issue

Section

Articles